Dette indlæg har været læst 3556 gange!

Det hold, som bookmakerne har haft som favorit i Super Bowl, har vundet 73 % af kampene

Holdet, som scorer først, har vundet kampen i 29 ud af 45 tilfælde

Den billigste billet koster $800 (cirka 4.600 kroner)

30 sekunders reklame koster $3,5 millioner (cirka 20 millioner kroner)

7-Elevens salg af piller mod maveonde stiger 20 % dagen efter Super Bowl.

Det skyldes måske, at 125 millioner ’hot wings’ sælges i ugen op til kampen

9 % af amerikanerne holder fri dagen efter – 3 % melder sig syge

12.233 tweets blev udsendt i sekundet op til slutningen af kampen i 2012

Der sælges over 49 millioner øl på kampdagen

46 % af TV-seerne ser kampen i hjemmet – enten alene eller med nær familie

Reklameprisen er i dag 83 gange højere end i 1970

Domino’s Pizza sælger 80 % mere pizza end på en normal søndag.

Sidste år så 111.300.000 seere Super Bowl i USA. (2013)

230 lande sender live fra Super Bowl

4589 journalister er akkrediteret fra 28 lande.

1/3 af alle voksne i USA spiller på Kampen. I 2013 tabte 92% penge på kampen.